אודות

יואב בן ישי

יואב

בוגר התכנית להנחיית קבוצות בתיאטרון פלייבק טיפולי (המכון הישראלי לפסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק). מנחה קבוצות מוסמך (אוניברסיטת בר אילן). מטפל LI-CBT (מכון וינגייט). בעל תואר שני בנוירוביכימיה. מהנדס תכנה. מקים מנהל ומנחה קבוצות חרדה חברתית משנת 2006.

כנער. אני זוכר ערבי שישי בהם ישבתי בבית הורי בודד כועס ומתוסכל. אם חבר הזמין אותי למסיבה. לא הייתי הולך. הייתי זאב בודד. גאה ומיוסר. הייתי מהיר מחשבה אך אטי והססן בחברה. כל זה לא היה קיים כמובן עם משפחתי וחברי הקרובים, אתם, הייתי שנון. לפרקים אפילו מצחיק, אבל בחברה זרה נאלמתי דום. שתקן. במשך השנים גבר התסכול מול חיים שלעתים קרובות נראו כעוברים לצידי ולא נחווים במלואם: אנשים שלא פגשתי ורציתי לפגוש, מקומות שלא ראיתי. זמן אבוד. לקח לי זמן להודות שמשהו בצורה בה אני מתנהל לא עובד, הרצון לדייק בכל תגובה, ההימנעות מאירועים חברתיים שחשתי בהם לא בנוח, והביקורת העצמית המשתקת – כל אלו בסופו של דבר הקשו על חיי ופגעו בזרימה הטבעית של יחסי עם בני אדם במישורים רבים.

כחלק מתהליך שינוי ארוך של התנהגות וצורת חשיבה הקמתי ב 2006 קבוצת תמיכה להתמודדות עם חרדה חברתית. חיפשתי מקום בו אוכל להתאמן ולחוות סיטואציות חברתיות ("חשיפות"), מקום בו אוכל לדבר, לומר שטויות ולהשתטות, מקום שבו אוכל להתיר את הרסן לזמן מה ולהיות יותר חופשי. בונוס מפתיע היה הפגישה וההכרות עם האנשים שהגיעו לקבוצה, שחלקם הפכו להיות חברים יקרים. מרבית חברי הקבוצה התגלו כאנשים רגישים, חכמים ועדינים, מצאתי את עצמי במעגל חברתי שהייתי גאה להיות חלק ממנו. במהלך השנים ובעזרת חברי הקבוצה הרכבנו עשרות תרגילים שמטרתם לאמן לאתגר ולחזק את השריר החברתי במישור האישי והקבוצתי.

המשך הדרך הייתה הקמת קבוצת הנוער רקפת על בסיס המידע שנצבר בקבוצת המבוגרים ויותר מאוחר קבוצת מים שקטים המיועדת לצעירים ומבוגרים. השנים האלה היו שנות מעבר ממשתתף למנחה ולווו ברכישת השכלה רלוונטית (הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות – אוניברסיטת בר אילן, טיפול התנהגותי קוגניטיבי – מכון וינגייט, פסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק – המכון הישראלי לפסיכותרפיה קבוצתית בתיאטרום פלייבק) ושילובו בתכניות הקבוצה.  כיום אנו מציעים תכנית ייחודית המבוססת על ידיעה עמוקה ואישית של חרדה חברתית  והבנה מקצועית כיצד להשתמש  בקבוצה להתגברות על חרדה חברתית.

קבוצת מים שקטים מיועדת לאותם אנשים שאולי רגישים מעט יותר מידי וקצת קשים מדי עם עצמם. בעיני השתתפות בקבוצה שכזו היא חוויה מאתגרת מהנה ומפרה, הזדמנות להשתנות, ללמוד על עצמך, על אחרים, לרכוש חברים, ולבחון דרכי התנהגות חדשות.

רוויטל יוסף חי

בעלת תואר ראשון בהוראה ובאמנות במסלול רב גילאי. סטודנטית לטיפול באמצעות אמנות – אוניברסיטת חיפה. בשנים האחרונות מנחת קבוצות "מים שקטים". הכשרה מעשית של טיפול באמנות, הכולל טיפול פרטני וקבוצתי במרכז שיקום נוער.

בעברי עבדתי בתחום בריאות הנפש כמדריכת שיקום ב"אנוש" וכן עבודה עם אוכלוסייה הסובלת ממוגבלות שכלית התפתחותית (במסגרת סמינר קליני).  

בשנת 2008 הצטרפתי לקבוצת מבוגרים להתמודדות עם חרדה חברתית על מנת לרכוש כלים כיצד להתמודד באותה תקופה עם לימודיי, כמדריכת התפתחות תינוקות (מכללת צעד ראשון), שהצריכו עמידה מול קהל והנחיית הורים. לאור ניסיון העבר במסגרת לימודי החינוך והאמנות, ידעתי כי חשיפה מתמדת מסירה עכבות ופוטרת ממחשבות שליליות ומביקורת עצמית. לפיכך הקבוצה היוותה עבורי פלטפורמה להתנסות ולרכישת מיומנויות.  בעבר הוגדרתי כילדה ביישנית ומופנמת ולא אובחנתי כסובלת מחרדה חברתית. אולם למרות הקושי לא נמנעתי מלעמוד מול קהל ובמהלך השנים התנסיתי בהדרכה, בפיקוד ובהוראה, וכתוצאה מכך החשיפה "השקיטה" את החרדה והקטינה אותה.

חיבור לתחום החינוך, תקשורת בינאישית, פתרון בעיית החרדה, התנסויות בהנחיה בקבוצות הבוגרים וההיכרות עם יואב הביאו אותי תחילה, לעבודה עם יואב בקבוצת "רקפת" ומשם לקבוצת "מים שקטים", שבאמצעותה התחלתי במסע מופלא, המוביל אותי להגשמה ולהנאה.

אלון וקס

אלון תמונה לאתר2בעל תעודת מנחה קבוצות מביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב (לימודי תעודה של שנתיים). מוסמך תואר ראשון במדעי המוח (פסיכולוגיה, ביולוגיה ומחשבים) מטעם אוניברסיטת בר אילן.   בגיל ההתבגרות, הוגדרתי כטיפוס סגור וביישן ומשם החיבור האישי לתחום החרדה החברתית. בשנת 2006 , הקמתי עם יואב את אחת מקבוצות העזרה עצמית הראשונות בארץ להתמודדות עם חרדה חברתית.  כיום אני מנחה כמה קבוצות בעמותה בתל אביב ובחיפה.
החיבור הטבעי שלי הוא לדינמיקה קבוצתית בה מתנהלת שיחה כנה ופתוחה במעגל. אני מאמין שלכלי הזה יש פוטנציאל עצום לגרום לשינוי הדרך בה אדם תופס את עצמו ואת היחסים שלו מול הסביבה. לא צריך בהכרח שינוי דרמטי – גם שינוי קטן בתחום יכול להוביל לשינוי גדול בחיים. ההזדמנות להיות שותף ולהשפיע על תהליך קבוצתי עם שינויים כאלה-היא זכות גדולה ומספקת עבורי.


ד"ר צופי מרום

צופי2

פסיכולוגית קלינית, מומחית בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ומדריכה מוכרת במשרד הבריאות. ראש תחום טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) במרכז בריאות הנפש גהה בפתח תקווה. יו"ר איט"ה (האיגוד הישראלי לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי) בשנים 2009-2016, כיום נשיאת כבוד של איט"ה. מייסדת ומנהלת המרכז לטיפול ומחקר בחרדה חברתית במרכז בריאות הנפש גהה.  מטפלת, חוקרת ומדריכה טיפולים בחרדה חברתית. מרצה בחוגים לפסיכולוגיה ולמקצועות הטיפול במגוון אוניברסיטאות ובתכניות הכשרה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. אחת מארבעהעורכות של הספר "טיפול קוגניטיבי-התנהגותי במבוגרים: עקרונות טיפוליים" (הוצאת פרובוק, 2011), ויועצת מדעית לסדרת הספרים "איך להתגבר על", ספרי עזרה עצמית לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בבעיות נפשיות (הוצאת פרובוק, 2014) ואחת ממחברות הספר "איך הביישן למד" מדריך לטיפול עצמי בחרדה חברתית ובביישנות הוצאת דיונון מבית פרובוק,2016.
ד"ר מרום משמשת כיועצת לעמותת מים שקטים בתחום הסיוע לסובלים מחרדה חברתית וביישנות

מאיה גלוטמן

פסיכולוגית, (MA בפסיכולוגיה קלינית של הילד מאוניברסיטת תל אביב), מתמחה בפסיכולוגיה קלינית בנוער ובוגרים צעירים ומדריכת תיאטרון. מטפלת בשירות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב, במרפאת חרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים, ובקליניקה פרטית בתל אביב. מרצה במכללה לחברה ואמנויות. מתמחה בטיפול דינאמי וקוגניטיבי-התנהגותי, בשילוב כלי הבעה ויצירה, בעבודה עם חרדות שונות, קשיים חברתיים, משברים זוגיים ואישיים, דיכאון ושאלות של זהות ושייכות.

ד"ר תמיר גורן

פסיכולוג קליני מומחה בעל תואר שלישי (Ph.D), מאוניברסיטת בר-אילן (עבודת דוקטורט בנושא חרדה-חברתית). מתמחה בעבודה עם מבוגרים, מתבגרים וילדים. מטפל כיום בקליניקה פרטית ברמת-גן, במרפאת חרדה במרכז שניידר לרפואת ילדים ובמרכז טיפול/יעוץ לנוער בפ"ת. התמחה בעבר בשירות הפסיכולוגי לסטודנט באוניברסיטת בר-אילן ובמחלקות פסיכיאטריות שונות עם מבוגרים ונוער. מטפל בגישה דינאמית וקוגניטיבית-התנהגותית (CBT), בעבודה עם חרדות שונות, דיכאון, משברים זוגיים ואישיים, שאלות של זהות ודימוי עצמי וחוויות תקיעות בחיים ומימוש עצמי.

שולה טולמן

שולההבחירה בתחום ההבעה והיצירה נבעה אצלי באופן טבעי  מאהבת האדם, מרצון להיטיב עימו ומסקרנות עמוקה להבנת נפשו.  חשיפה לכוחו התירפויטי של טקסט, עודד אותי לבחור בהתמחות הביבליותרפית ואף הניב פרסום  שני ספרי ילדים: "אמא תהיי איתי"-  (הוצאת אוריון, 2011), ו"את מי לב הכי אוהב (הוצאת אופיר ביכורים, 2014). כמי שנמשכה כבמטה קסם אחר מילים  מראשית חייה, הנני מאמינה  כי טקסט על צורותיו השונות, הינו אחד האמצעים המרתקים ליצירת קשר: בין אדם לעצמו, ובין אדם לאחר: הזדהות, הבנה, חילופי רשמים, ביטוי, עירור מחשבות ורגשות. הבחירה בתחום הטיפול הביבליותרפיה, הגיעה לאחר בשלות אישית ורגשית. קודם לכך, עסקתי בעולם היעוץ הארגוני. כבעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב, עבדתי בארגונים שונים בתחום האבחון וההערכה   (צה"ל -ראש מדור הערכת בכירים , מסר- המרכז לסימולציה רפואית, ועוד) באופן אישי אני מאמינה בכוחות הפנימיים, היצירתיים המצויים אצל כל אדם. יצירת מקום בטוח  ומוגן בסביבה מכילה, מאפשר לעורר כוחות אלו, להתנסות במגע עימם, להתגבר יחד על קשיים ולחוות חוויות חדשות ומעצימות.

רונית קסיף

111פסיכולוגית (MA בפסיכולוגיה קלינית), מטפלת במבוגרים, בנוער ובילדים. מתמחה בפסיכולוגיה קלינית ועוסקת בטיפול הן בגישה הדינמית והן בגישה קוגניטיבית התנהגותית (CBT). התמחתי בעבר בשירותי הייעוץ לסטודנט באוניברסיטת בר אילן וכן במסגרת לנוער בסיכון, בנוסף עבדתי לאורך השנים במחלקות בבי"ח תל השומר ובבי"ח קפלן. כמו כן עסקתי במחקר בתחום החרדה בקרב ילדים ומבוגרים במסגרת מרפאות החרדה בבי"ח שניידר. כיום מטפלת בקליניקה פרטית בקריית אונו. מתמחה בעבודה עם חרדות שונות, בפרט חרדה חברתית וחרדת קהל, דכאון, שאלות של זהות וערך עצמי, דימוי גוף, חווית של חוסר מימוש בתחום הבינאישי והתעסוקתי, קשיים בתחום הזוגי וכן טראומה והתמודדות עם משברים.

 

 

נועה גז

נועה גז מטפלת באמצעות אמנותמטפלת באמצעות אומנות MA. בוגרת בצלאל. צלמת ואמנית. מנחת סדנאות צילום עם דגש על התפתחות רגשית והעצמה אישית וקהילתית.

עוצמת הצילום ככלי לעבודה ריגשית נגלתה לי בתקופה שבה הרגשתי שאיני ברורה לעצמי ובטח ובטח שלא מובנת לאחרים. הצילום עזר לי לשקף מציאות וליצור כזו חדשה. עם השנים, דרך הביטוי האמנותי והשיח סביבו למדתי למנף את הרגישויות החברתיות שלי, את החששות מאחרים ואת המבוכה כדרך להבין אחרים, להעניק תחושת ביטחון ולסייע בתהליכי שינוי.

וחוץ מזה, לקטית בנשמתי, בעלת תואר הראשון באמנות מבצלאל; בעלת תואר שני בטיפול באמצעות אמנות מאוניברסיטת חיפה, בוגרת מכון הערבה ללימודי שלום וסביבה. עובדת בתחום השיקום הפסיכיאטרי משנת 2011 ומשלבת בין תחומי האמנות, הטיפול והשיקום.