אודות

יואב בן ישי

יואב בן ישימנכ"ל עמותת מים שקטים. בוגר המכון הישראלי לפסיכותרפיה קבוצתית באמצעות בתיאטרון פלייבק (הנחיית קבוצות בתיאטרון פלייבק טיפולי). מנחה קבוצות בשילוב אמנויות (המכון להנחיית קבוצות בשילוב אמנויות  בחסות אקדמית של היחידה ללימודי המשך לעבודה סוציאלית – אוניברסיטת בר אילן). מטפל קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה (מכון וינגייט). בעל תואר שני בנוירוביכימיה. מהנדס תכנה. מקים מנהל ומנחה קבוצות חרדה חברתית משנת 2006.

כנער. אני זוכר ערבי שישי בהם ישבתי בבית הורי בודד כועס ומתוסכל. אם חבר הזמין אותי למסיבה. לא הייתי הולך. הייתי זאב בודד. גאה ומיוסר. הייתי מהיר מחשבה אך אטי והססן בחברה. כל זה לא היה קיים כמובן עם משפחתי וחברי הקרובים, אתם, הייתי שנון. לפרקים אפילו מצחיק, אבל בחברה זרה נאלמתי דום. שתקן. במשך השנים גבר התסכול מול חיים שלעתים קרובות נראו כעוברים לצידי ולא נחווים במלואם: אנשים שלא פגשתי ורציתי לפגוש, מקומות שלא ראיתי. זמן אבוד. לקח לי זמן להודות שמשהו בצורה בה אני מתנהל לא עובד, הרצון לדייק בכל תגובה, ההימנעות מאירועים חברתיים שחשתי בהם לא בנוח, והביקורת העצמית המשתקת – כל אלו בסופו של דבר הקשו על חיי ופגעו בזרימה הטבעית של יחסי עם בני אדם במישורים רבים.

כחלק מתהליך שינוי ארוך של התנהגות וצורת חשיבה הקמתי ב 2006 קבוצת תמיכה להתמודדות עם חרדה חברתית. חיפשתי מקום בו אוכל להתאמן ולחוות סיטואציות חברתיות ("חשיפות"), מקום בו אוכל לדבר, לומר שטויות ולהשתטות, מקום שבו אוכל להתיר את הרסן לזמן מה ולהיות יותר חופשי. בונוס מפתיע היה הפגישה וההכרות עם האנשים שהגיעו לקבוצה, שחלקם הפכו להיות חברים יקרים. מרבית חברי הקבוצה התגלו כאנשים רגישים, חכמים ועדינים, מצאתי את עצמי במעגל חברתי שהייתי גאה להיות חלק ממנו. במהלך השנים ובעזרת חברי הקבוצה הרכבנו עשרות תרגילים שמטרתם לאמן לאתגר ולחזק את השריר החברתי במישור האישי והקבוצתי.

המשך הדרך הייתה הקמת קבוצת הנוער רקפת על בסיס המידע שנצבר בקבוצת המבוגרים ויותר מאוחר קבוצת מים שקטים המיועדת לצעירים ומבוגרים. השנים האלה היו שנות מעבר ממשתתף למנחה ולווו ברכישת השכלה רלוונטית (הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות – אוניברסיטת בר אילן, טיפול התנהגותי קוגניטיבי – מכון וינגייט, פסיכותרפיה בתיאטרון פלייבק – המכון הישראלי לפסיכותרפיה קבוצתית בתיאטרום פלייבק) ושילובו בתכניות הקבוצה.  כיום אנו מציעים תכנית ייחודית המבוססת על ידיעה עמוקה ואישית של חרדה חברתית  והבנה מקצועית כיצד להשתמש  בקבוצה להתגברות על חרדה חברתית.

קבוצת מים שקטים מיועדת לאותם אנשים שאולי רגישים מעט יותר מידי וקצת קשים מדי עם עצמם. בעיני השתתפות בקבוצה שכזו היא חוויה מאתגרת מהנה ומפרה, הזדמנות להשתנות, ללמוד על עצמך, על אחרים, לרכוש חברים, ולבחון דרכי התנהגות חדשות.

רוויטל יוסף חי

רוויטל תמונה אתר

מטפלת באמנות M.A.  אוניברסיטת חיפה. תואר ראשון בהוראה ובאמנות במסלול רב גילאי. מנחת קבוצות "מים שקטים". בניסיוני הטיפולי, עבודה עם בני נוער וכן עבודה עם אוכלוסייה הסובלת ממוגבלות שכלית התפתחותית וגם בתחום בריאות הנפש, כמדריכת שיקום.

בשנת 2008 הצטרפתי לקבוצת לעזרה עצמית לבוגרים, שבה תרגלנו עמידה מול קהל וסימולציות של תפקידים מתחום התיאטרון והאלתור. זאת על מנת לרכוש כלים בהתמודדות עם החרדה החברתית, שבאותה תקופה, בלימודיי כמדריכת התפתחות תינוקות (מכללת צעד ראשון), הצריכו עמידה מול קהל והנחיית הורים. לאור ניסיון העבר הן במסגרת לימודי החינוך והאמנות והן מתפקידים נוספים, ידעתי כי חשיפה באופן קבוע, מסירה עכבות, פוטרת ממחשבות שליליות ומביקורת עצמית. לפיכך הקבוצה היוותה עבורי פלטפורמה להתנסות ולהחזרת אותן מיומנויות.
בעברי הוגדרתי כילדה ביישנית ומופנמת אך לא אובחנתי כסובלת מחרדה חברתית. בהתבוננות לאחור ברור כי היו הימנעויות אולם תמיד אהבתי להיות בחברה כך שתכונה זו יצרה חשיפה מתמדת. בהמשך למרות הקושי, לא נמנעתי מלעמוד מול קהל ובמהלך השנים התנסיתי בהדרכה, בפיקוד ובהוראה. כתוצאה מכך החשיפה "השקיטה" את החרדה והקטינה אותה.

חיבור לתחום החינוך, תקשורת בינאישית, אהבת אדם וסקרנות לגבי יחסים קידמו אותי, קודם כל לתקשורת טובה עם עצמי וקבלה. בהמשך להתנסויות בהנחיה. מתוך ההיכרות עם יואב והחיבור לתחום, הצטרפתי אל המיזם "מים שקטים". באמצעותו התחלתי במסע מופלא, שבו אני מגשימה חלום ישן ומגשרת בין העולמות הכל כך קרובים לליבי: החרדה החברתית והאמנות, בהיותי חלק מעמותת מים שקטים וגם הטיפול באמצעות האמנות. והכי חשוב חוויה של הגשמה עצמית והנאה.

אלון וקס

אלון תמונה לאתר2בעל תעודת מנחה קבוצות מביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב (לימודי תעודה של שנתיים). מוסמך תואר ראשון במדעי המוח (פסיכולוגיה, ביולוגיה ומחשבים) מטעם אוניברסיטת בר אילן. בגיל ההתבגרות, הוגדרתי כטיפוס סגור וביישן ומשם החיבור האישי לתחום החרדה החברתית. בשנת 2006 , הקמתי עם יואב את אחת מקבוצות העזרה עצמית הראשונות בארץ להתמודדות עם חרדה חברתית.  כיום אני מנחה כמה קבוצות בעמותה בתל אביב ובחיפה.
החיבור הטבעי שלי הוא לדינמיקה קבוצתית בה מתנהלת שיחה כנה ופתוחה במעגל. אני מאמין שלכלי הזה יש פוטנציאל עצום לגרום לשינוי הדרך בה אדם תופס את עצמו ואת היחסים שלו מול הסביבה. לא צריך בהכרח שינוי דרמטי – גם שינוי קטן בתחום יכול להוביל לשינוי גדול בחיים. ההזדמנות להיות שותף ולהשפיע על תהליך קבוצתי עם שינויים כאלה-היא זכות גדולה ומספקת עבורי.

 

ד"ר צופי מרום

צופי2

פסיכולוגית קלינית, מומחית בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ומדריכה מוכרת במשרד הבריאות. ראש תחום טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) במרכז בריאות הנפש גהה בפתח תקווה. יו"ר איט"ה (האיגוד הישראלי לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי) בשנים 2009-2016, כיום נשיאת כבוד של איט"ה. מייסדת ומנהלת המרכז לטיפול ומחקר בחרדה חברתית במרכז בריאות הנפש גהה.  מטפלת, חוקרת ומדריכה טיפולים בחרדה חברתית. מרצה בחוגים לפסיכולוגיה ולמקצועות הטיפול במגוון אוניברסיטאות ובתכניות הכשרה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי. אחת מארבעהעורכות של הספר "טיפול קוגניטיבי-התנהגותי במבוגרים: עקרונות טיפוליים" (הוצאת פרובוק, 2011), ויועצת מדעית לסדרת הספרים "איך להתגבר על", ספרי עזרה עצמית לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בבעיות נפשיות (הוצאת פרובוק, 2014) ואחת ממחברות הספר "איך הביישן למד" מדריך לטיפול עצמי בחרדה חברתית ובביישנות הוצאת דיונון מבית פרובוק,2016.
ד"ר מרום משמשת כיועצת לעמותת מים שקטים בתחום הסיוע לסובלים מחרדה חברתית וביישנות

מאיה גלוטמן

תמונה מאיה אתר

פסיכולוגית (MA בפסיכולוגיה קלינית של הילד מאוניברסיטת תל אביב), מתמחה בפסיכולוגיה קלינית בנוער ובמבוגרים ומדריכת תאטרון. מאיה מטפלת בגישה דינאמית וקוגניטיבית התנהגותית, בשילוב כלים של מיינדפולנס, הבעה ויצירה. התמחתה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטת תל אביב, וכיום מתמחה בבית החולים גהה. עד לאחרונה עבדה במרפאת חרדה בבי"ח שניידר לרפואת ילדים. מאיה מנחה סדנאות להתמודדות עם חרדה חברתית במסגרת עמותת מים שקטים, ומטפלת בקליניקה פרטית בתל אביב. מתמחה בעבודה עם חרדה חברתית וחרדות נוספות, קשיים חברתיים, משברים זוגיים ואישיים, דיכאון ושאלות של זהות ושייכות.

במסגרת מים שקטים מאיה מנחה קורס CBT בשילוב מיינדפולנס להתגברות על חרדה חברתית

 

 

.

שולה טולמן

שולה

מטפלת בהבעה ויצירה (M.M.A.T), התמחות בביבליותרפיה, מסמינר הקיבוצים. בוגרת לימודי פסיכולוגיית הגשטאלט וכן גשטאלט גוף נפש, מאוניברסיטת תל אביב. בעלת נסיון בעבודה פרטנית וקבוצתית עם אוכלוסיות שונות: ילדים, מבוגרים- במסגרות שונות של בריאות הנפש, ומסגרות קהילתיות אחרות.

הבחירה בתחום ההבעה והיצירה נבעה אצלי באופן טבעי  מאהבת האדם, מרצון להיטיב עימו ומסקרנות עמוקה להבנת נפשו.  חשיפה לכוחו התירפויטי של טקסט, עודד אותי לבחור בהתמחות הביבליותרפית ואף הניב פרסום  שני ספרי ילדים: "אמא תהיי איתי"-  (הוצאת אוריון, 2011), ו"את מי לב הכי אוהב (הוצאת אופיר ביכורים, 2014). כמי שנמשכה כבמטה קסם אחר מילים  מראשית חייה, הנני מאמינה  כי טקסט על צורותיו השונות, הינו אחד האמצעים המרתקים ליצירת קשר: בין אדם לעצמו, ובין אדם לאחר: הזדהות, הבנה, חילופי רשמים, ביטוי, עירור מחשבות ורגשות. הבחירה בתחום הטיפול הביבליותרפיה, הגיעה לאחר בשלות אישית ורגשית. קודם לכך, עסקתי בעולם היעוץ הארגוני. כבעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ותואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב, עבדתי בארגונים שונים בתחום האבחון וההערכה   (צה"ל -ראש מדור הערכת בכירים , מסר- המרכז לסימולציה רפואית, ועוד) באופן אישי אני מאמינה בכוחות הפנימיים, היצירתיים המצויים אצל כל אדם. יצירת מקום בטוח  ומוגן בסביבה מכילה, מאפשר לעורר כוחות אלו, להתנסות במגע עימם, להתגבר יחד על קשיים ולחוות חוויות חדשות ומעצימות.

במסגרת מים שקטים שולה מנחה קבוצת טיפול רגשי לשיפור היכולת להתבטא בקבוצה

 

לירון הראל

סטודנט לפסיכולוגיה והנחיית קבוצות. במבט לאחור, הפעם הראשונה ששמתי לב שסיטואציות חברתיות מאיימות עליי הייתה כשעברתי לחטיבת הביניים. פתאום בית ספר גדול, המון מורים ותלמידים, אנשים מסקרנים שהייתי יכול להתחבר אליהם ובנות שהייתי יכול להכיר.
האפשרות שכל זה יקרה אפילו לא עלתה על דעתי, סבבו אותי המון אנשים שחוויתי אותם כלא נגישים. כשהייתי בוגר יותר הרגשתי שבאינטראקציה שלי עם אחרים אסור לי לטעות ואני חייב להרשים בכל מילה שיוצאת לי מהפה. נראיתי לאחרים שקט או "נחמד ומנומס" אבל לא באמת יכולתי להכיר ולהיפתח. מי ששמע אותי מנסה להרשים לא באמת שמע אותי, את מי שאני באמת, את הדברים שמענינים, שמרגשים או מעציבים אותי.
לחשוף את רגשותיי, לחוות מבוכה או תחושת דחייה היו "סיכונים" שלא הייתי מוכן לקחת. לאורך השנים האחרונות עברתי דרך שבה התחלתי לחוות את עצמי אחרת, במיוחד לאחר השתתפות בקבוצות.
העבודה בקבוצה קרבה אותי לעצמי ועזרה לי להתקרב לאחרים. החוויה העוצמתית הזו הובילה אותי לתחום הטיפול ולהנחיית קבוצות.

 

מיטל בריל

תואר ראשון ותעודת הוראה B.E.D  במסלול תיאטרון-מחול, מכללת סמינר הקיבוצים. סטודנטית ללימודי הנחיית קבוצות בשילוב אומניות, אונ' בר אילן. בעלת ניסיון בעבודה עם מגוון אוכלוסיות.
מגיל צעיר הסתקרנתי וחקרתי את עצמי דרך תנועה, מוזיקה ותאטרון. ועד היום, כל פעם שאני 'זזה' אני חוזרת לאותה ילדה קטנה שרוצה להביע את מה שבפנים, את מה שלא מובן במילים. כיום, כבוגרת, הרצון שלי הוא להעביר לאחרים את האפשרויות להביע את עצמם בדרכים שונות. האחר הוא גם חלק ממני, כי בפגישה עם האחר אני תמיד נפגשת עם חלקים מהעצמי.
אני מאמינה ביצירתיות, בספונטניות, בהעזה. מאמינה בשחרור, בביטוי עצמי ובקבלה. מאמינה במה שעולה ב 'כאן' ו' עכשיו'. מאמינה בוויתור על העין הבוחנת מהצד. מאמינה במשחקיות, בתזוזה ובחופש הפעולה.  מאמינה בכוח של תהליך בקבוצה. מאמינה בלמידה, בחשיפה ובהשראה. מאמינה בייחודיות, באותנטיות ובחדווה.  מאמינה בפחד ובהקלה, בבכי ובשמחה.

 

אורטל גלר – אחראית מדיה חברתית ויחסי ציבור

אורטל לאתרבת 27, בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית ולשון עברית. למים שקטים הגעתי אחרי שורה של כישלונות אישיים בזוגיות ובקריירה, שאילצו אותי להתמודד עם החסרונות שלי ובעיקר עם הקושי שלי בתקשורת עם אנשים. הבנתי שהסיבה העיקרית לכישלונות שלי היא החרדה החברתית, כי התביישתי לצאת לדייטים ולתקשר עם בני הזוג שלי, וגם התביישתי למכור את מה שיש לי לתת. ואז הגיע הכעס. רתחתי מזעם על החרדה הזו, שבגללה אני לא מאושרת.
חיפשתי את האנשים שיוכלו להבין מה אני מרגישה. האנשים האלה הם כל החבר'ה הנפלאים שמופיעים בעמוד פה מעליי.  הם עזרו לי להבין שאני לא לבד, שיש עוד אנשים כמוני, הרבה יותר ממה שחשבתי. מעל הכול, הם עזרו לי לגבש ראייה חדשה על החרדה, כי חרדה חברתית אינה חייבת להיות מעמסה גדולה על החיים שלנו, ואינה חייבת להגביל אותנו. אבל זה תהליך וזה דורש עבודה, וזה דורש את האומץ לקבל את העובדה שככל הנראה לעולם לא נהיה מה שחלמנו להיות, וזה בסדר.
כיום אני עוסקת בשיווק וביזמות. אני מנהלת את הסניף הרחובותי של wize, ובשאר הזמן פועלת להעלות את המודעות לנושא חרדה חברתית.