טיפול עצמי בביישנות וחרדה חברתית

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

 

בדפים הבאים תמצאו מידע אודות חרדה חברתית ומספר שיטות שיעזרו לכם להתמודד עם חרדה בסיטואציות חברתיות. המידע מחולק לפרקים או יחידות עבודה. מומלץ לעבור על יחידות העבודה על פי סדרן למרות שאין הכרח לעשות כך. בכל יחידת עבודה תוכלו למצוא מידע, דפי עבודה ותרגילים ופעילויות מומלצים.

פרק 1: חרדה חברתית – סקירה כללית – בפרק זה תלמדו על הסימפטומים של חרדה חברתית. מה גורם לחרדה חברתית ומה משמר חרדה חברתית. בפרק גם תמצאו מידע אודות סוגי טיפולים קיימים בחרדה חברתית.

פרק 4: הקשר בין מחשבות לרגשות – פרק זה מתאר מהן מחשבות אוטומטיות וכיצד מחשבות משפיעות על רגשות

פרק 5: ניתוח מחשבות ורגשות על פי מודל אירוע מחשבה תוצאה – בפרק זה תלמדו כיצד להשתמש ביומן מחשבות על מנת לנטר מחשבות לא מועילות המובילות לרגשות שתרגישו לגבי סיטואציה מסוימת.

 

התכנית להתגברות על חרדה חברתית היא תרגום של התכנית להתגברות על חרדה חברתית של המרכז האוסטרלי להתערבויות קליניות (CCI). התכנית היא תכנית טיפול התנהגותי קוגניטיבי לאנשים הסובלים מחרדה חברתית.

את התכנית המקורית והמלאה באנגלית תוכלו למצוא כאן:

http://www.cci.health.wa.gov.au/resources/infopax.cfm?Info_ID=40

התכנית תורגמה לעברית באישור.

 

 

* הפרקים הבאים בטיפול עדיין בתרגום. עד שיתורגמו תוכלו לקרוא אותם בשפת המקור באנגלית באתר http://www.cci.health.wa.gov.au/